Raceday!!!

Eindelijk was het dan zover! De eerste club wedstrijd vandaag op 29 april 2018. De TB04 helemaal nagekeken en klaar om te rijden! Voor de wedstrijd begint gaan we eerst opbouwen. Zoals je wellicht weet (of niet) hebben we geen vast circuit voor de club en moeten het doen met het beschikbare asfalt in Drachten. Omdat het asfalt op onze "eigen"plek zeer slecht is en pas volgend jaar door de gemeente wordt vervangen, moesten we uitwijken. Het alternatief is een asfalt plaat met 2 tennisbanen. Door de aan een kant van het net te blijven,  konden we een super leuk circuit maken met genoeg uitdaging en snelheid.



De wedstrijd bestaat uit meerdere klassen. Binnen de club kun je meedoen aan 3 klassen. Toerwagen, Mini, en Truck. Zelf doe ik mee aan de Toerwagen (TB04)
Zeker gezellig met koffie! 
Tijdens het inrijden met de TB04 had ik gelijk al een steentje tussen de Spur en de pinion. Nadat ik dit had verholpen na enig kunst en vliegwerk leek het erop dat het was verholpen. Maar niets was minder waar. Het is echt ongeloofelijk .... maar de miniscule steenjes wisten echt mn TB04 te vinden en dat deden ze. Voor een tweede keer liep de TB vast door steentjes maar dit keer moest ik echt de spur en pinion vervangen.
Inmiddels had ik al de kwalificatie  gemist en betekende dat ik aan zou sluiten in de B finale. Maar nu kreeg ik de nieuwe pinion niet goed en liep steeds los omdat het schroefdraad van deze pinion niet goed meer was. Hoe bedoel je een goede start van het seizoen. Dit lijkt Red Bull wel echt niet te geloven. Deze eerste wedstrijd dag liep uit in een DNS ( Did Not Start ) maar was ondanks alle tegenslag een super leuke eerste wedstrijddag. Hieronder zie je nog een kort filmpje en kun ons circuit zien.
Have fun en tot LATERZZZZ




Reacties