HOBBY = TEVEEL KEUZES

Hobby's en keuzes maken.... dat gaat bij mij niet echt goed....  
Ik heb het probleem dat ik teveel dingen leuk vind, binnen de modelbouw. Denk maar aan RC auto's, RC boten, RC vliegtuigen, RC quadcopters, RC tanks, treinen en plastic modelbouw. Dan heb ik het nog niet eens over de Raspberry Pi gehad. 
Toch is er een rode draad te ontdekken binnen dat wat ik allemaal leuk vind. Ik blijf gek op de RC auto's van Tamiya. 
Nu denk je misschien, dat ons huis en mn hobbykamer vol staat met RC auto's van Tamiya. Helaas op dit moment heb ik maar 1 chassis en daarnaast nog 2 boten. Inderdaad.... het beroemde TT-01E chassis en 2 Graupner boten, de Silver Spirit (ook bekend van deze blog) en de Multi Jet Boat v2 en verder nog wat bouwpakketten van vliegtuigen en tanks. 

Nu vraag ik me wel eens af ....hoeveel RC auto's ik nu werkelijk zou hebben, als ik geen enkele RC auto zou hebben verkocht. Zeker als je weet dat mn eerste bij auto de 58040 Tamiya Lancia Rally was. 

Lancia Rally 58040

Eerlijk gezegd denk ik dat ik zeker wel 20 Tamiya auto's zou hebben. Welke nog meer? The Frog, The Bigwig, Stadium Blitzer, Dirt Trasher, TA-03R Raybrig, TA-04R, Ta-05verIIR, M05, M05 verII, 2x TT-01E , TT-02R, F104, TB-03R, TRf 416WE, TRF417X , TB evo 6 en de TRF 418. Zo kom ik toch al op 19 auto's en ik weet niet eens zeker of ik ze allemaal wel heb opgesomd. Behalve die ene TT-01E heb geen van deze auto's meer. Allemaal verkocht....en waarom??? Omdat ik zo nodig weer iets anders wilde gaan doen... als beginnen met treinen, plastic modelbouw en ...andere hobby dingen.

Nu ik dit zo schrijf bedenk ik me, hoe jammer ik het vind dat ik deze auto's niet meer heb. Zo heb ik goede herinneringen aan alle auto's maar toch zijn er een paar die speciaal zijn. De Lancia Rally natuurlijk als eerste auto, maar ook de The Bigwig, The Stadium Blitzer, de eerste TT-01E, TA-04R, de TA-05verII R, de TB-03R en de TT-02R.
Mijn TA-04R
En waarom vertel ik dit eigenlijk allemaal.. vraag ik me nu af. Zie het maar als therapeutisch ... kan het zo van me afschrijven en los komen van al die verschillende boten, vliegtuigen en auto's waar ik alweer naar gekeken had in mn vakantie. Nu toch maar eens keuzes maken en kiezen voor datgene wat al die jaren als een rode draad door mn hobbyleven loopt.. TAMIYA 


Niet gebouwd, gelijk verkocht. 

Reacties