Tamiya TT-01 Type E

Het is weer zover... een nieuw berichtje van mij... ja je leest het goed....  inmiddels meer dan een jaar geleden dat ik en bericht plaatste .. In deze periode heb ik geen meter gereden, heb ik de M05verII met updates en alle aan rc auto dingen verkocht. Sterker nog  heb modeltreinen gehad, ben aan de plastic modelbouw gegaan Waarom ??? Ik dacht dat ik klaar was met RC auto's... maar dat lag meer aan mezelf dan aan anderen. Het was een combinatie van prive omstandigheden, werk en midlife crisis dat het RC rijden even niet paste en lukte.
Dus zoals een goede Ik betaamt heb ik alle schepen achter me verbrand en moet ik gewoon weer van voren af aan beginnen. Dus wat doe je dan als je leven weer wat rusiger is....je gaat van alles missen, de techniek, het uitvogelen, het afstellen en ..... eigenlijk het rijden ook. 
En je gaat opzoek naar een auto,,, ehhh maar niet te duur.. en waar kom je dant uit......JUIST !!!!! bij een TT-01 Type E. Mn eerste RC chassis uit 2009 en de tijd dat we zijn gestart met de RC club in Drachten. (Leuke tijd trouwens ... en weer door) 
Maar voor ik afdwaal... en ik had een TT-01 Type E gekocht, natuurlijk helemaal standaard,, hahaha dus daar moest eea bij worden gekocht en dat heb ik gedaan... Kijk en huiver!! 


En het voelde goed hoor... nee het was heeerlijk hahaha. Voor als je nieuwsgierig bent wat er aan hopups zijn voor mijn nieuwe chassis...  
Allereerst kogellagers via RC bearings gekocht..daarna E-Bay en RCmart ingedoken 
TT-01 Turnbuckle tie rod set, aluminium aandrijf as en houders, speed gear set, instelbare boverarm set, CC-01 gear set om het voorste dif vast te zetten, aluminium motorhouder, gear diff joints, en via markplaats nog oliegevulde schokbekers afkomstig van de TT-02R. Daarnaast zijn onderweg wat losse onderdelen zoals aandrijfasjes, shimsetje voor de ophanging en  2 keer  TGR wielas setjes..
Als dit alles binnen is, is de TT-01 helemaal Tamiya cup klaar hahaha. 
En ja ik ga dan zeker op 9 juli meedoen in Eindhoven dussss. Dus ERCE Eindhoven zijn jullie er klaar voor.. hahaha!. Ik denk het wel!!

Hieronder kun je mijn eerste bouw vorderingen zien van mijn nieuwste aanwinst!! Gohhh wat heb ik dit gemist zeg!! .... Dus eerst de alu-as met houders geplaatst, met 55T spurgear,de kogeldiff, de draagarmen achter en dat is het voor nu even!!
Intussen ga ik op zoek naar een goede kap ...Denk serieus aan de Nissan GTR Motul (verrassend toch hahahaha) of aan de Raikiri GT body... HMMM weer keuzes! 

De eerste vorderingen


TT-01 onderdelen overzicht 
















Zodra ik weer vorderingen maak,,,, zie je in het volgende verslag... Tot laterzzzzzz

Reacties