TAMIYA TA07 PRO, TB EVO. 6 MS EN TRF 419X

Natuurlijk kon ik niet achterblijven met het heugelijke nieuws van de een drietal nieuwe Tamiya chassis, Dit zijn de TA07 PRO, TB EVO. MS en de TRF 419X.
Wat in het oog springt is natuurlijk de TA07. de andere twee zijn in mijn ogen door ontwikkeling van bestaande type chassis.

Foto Tamiyablog

Wanneer ik naar de foto's kijk is het wel even wennen aan de TA07. Het is totaal anders dan een regulier RC onroad chassis. Dit was natuurlijk ook al het geval met de TA06.
Moet toegeven dat ik het geweldig vind dat Tamiya verkenningen uitvoert buiten de gebaande wegen.dat bewijzen ze nu wel met dit chassis. Zo bestaat de aandrijving uit 1 aandrijfriem en kun je de motorhouder makkelijk verplaatsen  (met slechts 2 schroefjes) naar 1 van de drie posities. Het verplaatsen van de motorhouder wordt inmideels ook toegepast in de RC Offroad. Verder is het chassis voorzien van een een bovenplaat wat in combinatie met bodemplaat zorg draagt voor optimale (roll en pitch) stijfheid van het chassis. Dus mogelijk kun je het aanpassen naar gelang de behoefte.
Kortom het lijkt me geweldig om hier mee te gaan rijden ehh mogelijk te racen! Als het goed is komt het nieuwe chassis in juni uit, vrijwel direct na de 55ste Shizouka hobby beurs in Japan.
Ik kan in ieder geval niet wachten en voorzie een chassis waar je goed mee kunt rijden en technishc mee kan experimenteren. En daar hou ik zeker van!!

Foto Tamiyablog

Foto Tamiyablog
























Voor de volledigheid van dit bericht... ehhh dat klinkt wel slecht zeg... Zal het overnieuw doen....
Hieronder zie je nog 2 fotos van de TB EVO. 6 MS en de TRF419X
Zoals ik al zei, zijn dit geupdatete versies van bestaande chassis... Maar toch zeker de moeite waard....

TB EVO. 6 MS ( Tamiyablog)

TRF419x (Tamiyablog)

Reacties