TAMIYA TT-02 UPGRADE!!!!

Zoals gezegd in het laatste bericht zou ik niet alleen starten met de bouw van de TB EVO 6 maar ook met de andere...de TT-02. Met deze laatste wil ik toch gedeeltelijk meedoen met de clubraces van 2016 en races van andere clubs misschien. Dus een paar wedstrijden met de TB EVO  en een paar met de TT-02! Het zijn meestal 5 races dus dat wordt 3 om 2. Afhankelijk hoe het rijden met de auto's bevalt. Juist het rijden met de  TT-02 vind ik echt een uitdaging alleen al vanwege het feit dat veel top auto's zoals Xray T4's, TRF 417/418/419 en TB-04 etc  meedoen. Dus veel concurrentie!! Wil je echt mee kunnen rijden met deze auto's zal wel eea moeten gebeuren aan de TT-02. Voor de nodige aanpassingen heb ik veel gehad aan de website van The RC Racer. Op deze website heb je een Tamiya TT02 guide (Tamiya-tt02-guide-mods-tuning-and-tips) en deze guide is echt goud waard. Je kan het chassis makkelijk omtoveren tot een echte clubracer.
Mijn Clubracer!!!
Het chassis had ik via een clubcollega gekocht en was al voorzien van een aantal hop-ups. Deze waren de blauwe as, de belangrijke kogellagers, een alu motorhouder en aluminium oliedempers. Deze laatste zijn waarschijnlijk van Yeah Racing en  gebruik deze voor mn andere project. Daarnaast heb ik zelf nog andere  hop-ups toegevoegd;
-54502 Alu as houders.
-54500 High speed gear set.
-54571 Alu motor heat sink.
-54639 Carbon front damper stay.
-54640 Carbon rear dampet stay.
-54550 Low Friction step screws.
-54649 Diff Lock Block.
-53682 Alu Bumper stopper 
En van Yeah Racing heb ik de universal shafts en de bijbehorende as houders gekocht. Deze zijn allen van staal dus bulletproof!! 
Verder heb ik nog wat extra onderdelen gekocht zoals ; Alu turnbuckles 3 x 23 mm 54248 en bijbehorende houders. Met deze onderdelen is het mogelijk om de camber voor en achter in te stellen.
Toen ik eenmaal de onderdelen binnen had kon ik aan de slag. Dus heb gelijk de hele TT-02 uit elkaar gehaald en schoongemaakt en met de nieuwe onderdelen weer ik elkaar gezet! Het wat echt erg leuk om zo bezig te zijn  en het chassis weer in elkaar te zetten, Verder gebruik ik de oliedempers van mn TB03/04 hybride waardoor ik een lage en stevige wegligging heb. Deze zijn de TRF 42273 special short damper set. 
Waar ik wat langer bezig ben geweest, waren de carbon demperhouders. Reden was dat ik perse de mogelijkheid wilde hebben dat ik de camber voor en achter kon instellen. En met veel uitproberen en meten is het gelukt!!! Dit kwam vooral omdat de auteur van de TT-02 guide werkte met de originele plastic demper houders en ik met de carbon versie. Maar het principe zoals beschreven op de TT-02 Guide  blijft echt hetzelfde!!
Maar ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen!! Super!!! Dus missie geslaagd zou ik zeggen .. Vandaag even kort proefgereden op mn eigen testcircuit. ( de asfalt weg voor het huis) Op het testcircuit  heb ik gereden met een brushed motor van Carson ( Cup Machine)  en met een fazer 12T regelaar! Ik moet zeggen... het rijdt als een trein!!! Nu nog wachten op de volgende indoor meeting van MACD om de auto te testen! (duurt te lang) Vanuit deze test maar weer kijken naar eventuele aanpassingen. Hier alvast wat foto's!! Hou jullie op de hoogte!



Bijschrift toevoegen



Reacties