Kyosho MR-03 Sports - DENSO KOBELCO SC430 2012

Hier een kort verslag van mijn volgende episode in het RC racen. Het rijden met het Kyosho MR-03 Sports chassis, dus met Mini-Z. Sinds ongeveer een jaar rijden we met de club (MACD), gedurende het binnenseizoen (1 oktober tm 31 maart), met Mini-Z. Nu was ik het afgelopen seizoen ook al van de partij, maar op een of andere manier beviel het rijden met dit chassis  niet echt. Ik reed met een Audi R8 LMS, een van de eerste uitgebrachte versies van de MR-03 Sports. Heb altijd gedacht dat  het chassis een probleem met de software had. Het chassis reageerde soms in mijn ogen traag en had soms stuur problemen.... of het lag gewoon aan mij of aan de auto ..... of beide. Wie weet .... Ik was er in ieder geval zat van en heb aan het begin van ons buitenseizoen de boel op marktplaats gezet en de boel verkocht. Maar na druk vanuit de club... hahaha....nee hoor maar een beetje.... want tja... ik  was toch eigenlijk de initiator van het Mini-Z rijden en nu niet meer meedoen.. dat kon echt niet!! Hier kon ik niets tegen inbrengen en na wat tegen sputteren en tijdrekken ... kwam er uiteindelijk een nieuw Mini-Z  MR-03 Sports chassis! Misschien gaat het nu beter!!! Hoop ik... ! We zullen het gaan meemaken het komende seizoen!! Toch heb ik er wel zin in en laat me niet kisten . Ha als dat geen doorzettingsvermogen is weet ik het niet meer ahum.....!

Maar in ieder geval geen Audi meer... maar een zeer bekende auto uit de Super GT500 Japanese Grand Touring Championship 2012. De Lexus SC430 van het raceteam DENSO KOBELCO!! Deze races kijk ik zo af en toe op YouTube en zijn echt geweldig. Spannende races met prachtige bolides!! Naast de Supercars V8 races zijn deze mijn favoriete races!! Alleen het geluid van deze wagens, wat een geweld!!!

Lexus SC430
Natuurlijk had ik wel iets opgestoken van het vorige seizoen en heb daarom gelijk de juiste bandjes, kogellagers, wielmoertjes, een Robitronic transponder, Orion batterijen en een lader gekocht. Afgelopen week kwam de auto binnen en zodra ik thuis was heb ik de auto aangepast en de bovengenoemde zaken ingebouwd. Wel zag ik kleine veranderingen tov het eerste chassis. De belangrijkste zijn, een bescherming van de soldeerpunten op de motor, een betere scheiding van de stroomdraadjes op het main board en deze auto rijdt anders, dus hoop ik eigenlijk dat er een software update is gedaan...Maar dat ik niet bewijzen.... alleen hopen. Verder zal ik eerstkomende race-avond weten of deze auto ook echt anders is... dan de Audi.. . Dat zal ik dan zien in de ronde tijden! In ieder geval de Lexus ziet er strak uit en dat is al een belangrijke aanpassing tov de Audi.

Mijn race bolide voor de MACD Mini-Z avonden





Hier een viertal foto's van mijn allerlaatste RC aanwinst!! Hoop snel een vervolg te kunnen schrijven over hoe deze bolide zich staande houdt tijdens de clubavond, de bijbehorende racetijden, en of ik het allemaal nog zo wel leuk vind. Als ik het niet vergeet een filmpje!!

Het bewijs!!

Reacties