MACD Clubwedstrijden eerste ronde 10 mei 2015



Na maanden wachten was het weer zover...de clubcompetitie is weer begonnen...
Net als afgelopen jaar zijn er weer twee klassen, een F1 klasse  en TW 17,5 of de Stockklasse. De grootste verandering in de stockklasse is dat we dit jaar rijden met een vast FDR van 5.0 maximaal. Dit om de snelheid van de auto's zo gelijk mogelijk te houden en om meer spanning in de competitie te behouden. In totaal rijden er 16 rijders in onze stockklasse en op de eerste wedstrijddag waren er 12 aanwezig.

De "Jongens"en hun raceauto's 

De TB03/4  en ik waren er klaar voor. Ook had ik de week voor de wedstrijd nog een nieuwe zender gekocht, de  Graupner HOTT x-8n. Wat een geweldige zender...beter dan de Spektrum die ik vorig jaar had. Ook de TB-03/4 reed erg goed...alle updates en aanpassingen werkten prima goed... De TB reed echt als een zonnetje... Snelheid en genoeg stuur...gewoon super...!!
Het nieuwe MACD circuit 2015
Ondanks dat het mijn beurt was om de eea tbv de races  te organiseren ging mijn eerste kwalificatie super op ons nieuw ontworpen circuit. Mijn tweede kalificatie weer even iets minder. Uiteindelijk wist ik mij te plaatsen als 3e  in de A-finale...
De eerste finale ging weer goed....in tegenstelling tot de tweede die echt minder ging...(achterblivers en botsingen) Hoewel ik de laatste finale wel uit heb gereden ging het sturen tijdens het rijden steeds moeilijker...eerst dacht ik aan een technische storing van besturing... maar het bleek gewoon een steentje te zijn.. gelukkig.
Was erg tevreden met het eindresultaat.  De derde plaats overall. Das een goed begin van het seizoen...dacht ik...Volgende wedstrijd heb ik meer tijd om te concentreren op het rijden dus ik ga ervoor!!



De bolides!!

Reacties