RC auto overwegingen en Tamiya News 2014

Zoals ik in het bericht van 31 augustus al aangaf  is nu het race/wedstrijd seizoen van Model auto Club Drachten is weer voorbij...... Het was een leuk en geslaagd race seizoen voor de club en voor mezelf maar daarover later meer. Nu opmaken voor het de winterrace seizoen met Mini-Z racen en thuis met onze jongste dochter racen met de racebaan op zolder. Maar er is nog een dingetje.....bedenken wat je gaat doen in het nieuwe race/wedstrijd seizoen in 2015
Volgend jaar zou ik graag ten aanzien van het RC racen een paar dingen willen gaan doen. Heb ik zogezegd een aantal wensen.  1. meedoen met de clubwedstrijden, 2. een paar wedstrijden meerijden met de Tamiyacup en 3 Ervaring op doen op RC circuits. 
Maar hoe ga ik deze wensen invullen.....zoals je in het bericht van 31 augustus hebt kunnen lezen ben ik in bezit van een TB-03 en deze beviel met eigenlijk zeer goed. Maar ga ik deze volgend jaar de TB-03 weer gebruiken of ga ik voor een andere nieuwere Tamiya RC auto!!!! Waar ik nu aan denk is het volgende;1 auto voor de Tamiyacup... een TT-02 Type S of een Tamiya TB-04 PRO II en 1 auto voor de Clubwedstrijden van mn eigen Club. en kan ik deze verenigen in 1 auto....

Tamiya TT-02 Type S 58600 (Foto Tamiyablog) 
De TT-02 Type S is ontwikkeld voor de startende clubracer en heeft veel meer instelmogelijkheden dan de gewone TT-02. Camber is nu in te stellen, positie van de oliedempers en heeft de draagarmen van de TA en de TB auto's. Zelf heb ik het idee dat deze,  mits goed getuned,  niet onder doet voor de TB-03. Dus een goede clubracer voor het volgende seizoen. En je kan deze voor de zowel Clubwestrijden  en Tamiyacup gebruiken.




Tamiya TB-04 Pro II ( foto Redrc.net) 
De TB-04 Pro II is de opvolger van de TB-03 en heeft natuurlijk een aanpassingen ondergaan tov de TB03. De belangrijkste aanpassing zijn de positie van de motor, de stuurinrichting, TRF 418 type draagarmen en is LIPO ready.
Ook de TB-04 is goed te gebruiken voor MACD Clubwedstrijd en de Tamiyacup TW klasse.


Zo zie je maar.. het leven is vol keuzes.....ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen voor volgend jaar en op welke auto mijn uiteindelijke keuze is gevallen. Als afsluiting wil ik jullie nog een tweetal foto's en tegelijkertijd een extra mogelijkheid voor volgend seizoen meegeven.....

Tamiya FF-04 Evo 84394 (foto RC-news.de) 
Ook mooi en leuk......FF-04 EVO....













Tamiya FF-04 EVo 84394 (Foto RC-news.de)

Ik snap dat mijn vrouw soms gek van mij word.... soms word ik namelijk ook gek van mezelf als het om mijn hobby's  en RC auto's gaat......Bedankt meneer Tamiya voor al deze mooie auto's en moeilijke keuzes!!!!
Bedankt voor het lezen en tot snel maar weer!!


PS:
Oja en ik moet nog opzoek naar een nieuwe zender..... pffffffffff

Reacties