WINTER 2014 - 2015

Na een hele lange periode van stilte op het blog wordt eidenlijk deze stilte doorbroken........ Het werd tijd en er is weer ruimte om een bericht te plaatsen op mijn JD Skyline Blog... Het onderwerp laat zich raden hahaha... ehhhh ....RC racen...Slotracen....... en bedenken met welke auto ik volgend seizoen wil gaan racen. We zijn dit jaar gestart met Clubwedstrijden in twee klassen namelijk  een Toerwagenklasse en  een F1 klasse. Maar daarover straks meer....of daar kan ik eigenlijk mee beginnen, daarna volgen de andere onderwerpen. zoals RC Racen met Mini-Z en 1/10 Elektro ( jaja dat ook nog) ... Slotracen en daarna zien we wel...

Reklame voor de Club
Zoals ik al aangaf zijn we dit jaar voor het eerst gestart met Clubwedstrijden. Er wordt in 2 klassen gereden, de Toerwagenklasse (TW klasse) met ongeveer ... deelnemers en de F1 Klasse. Het doel is om met zo weinig mogelijk regels, een veld te creëren,  dat zo dicht mogelijk bij elkaar rijdt tijdens de kwalificaties en Finales. Zo moeten de auto's in alle klassen 1/10 te zijn en elektrisch aangedreven te worden en moeten de motoren in de TW-klasse 17.5T motoren of 25T brushed te zijn en rijdt de F1 met 27T Brushed of 21.5T BL motoren.  Verder mag je tunen en afstellen tot je niet meer kunt en/of wilt. Tot op heden is het redelijk gelukt om het raceveld dicht bij elkaar te houden maar in de F1 Klasse meer dan bij de Toerwagenklasse. In de laatste klasse zit nog veel verschil... niet tav de rijders maar juist tav het verschil in snelheid. Ondanks de voorgeschreven motoren met het aantal Turns...zit de snelheidswinst van sommige rijders (ook bij mij hoor hahaha) in het aanpassen van de tandwielverhouding. Mogelijk dat we hier volgend jaar een limiet gaan voorschrijven om meer gelijkheid te krijgen. Daarmee wordt het besturen een steeds belangrijker aspect.. Hoe het er seizoen eruit gaat zien en hoeveel klassen er zijn dat zien we nog wel. Ik kan je wel zeggen dat het superrrr is wedstrijden te rijden en ook bezig te zijn met de techniek en afstelling van de auto!!
De auto's in de TW klasse zijn vrijwel allemaal Tamiya auto's en variëren tot de wel bekende TT-01E,  TB-03, TA-04 tot en met TA-06. Zelf rij ik met de Clubwedstrijden alleen  in de TWklasse met de Tamiya (hoe kan het ook anders) TB-03.

Mijn TB-03
 Heb de TB-03 gekregen voor mn verjaardag van mijn meiden en heb in de loop van het race seizoen veel aanpassingen gedaan aan de auto. De belangrijkste aanpassingen die zijn gedaan; de aandrijving en de ophanging. Je ( vind ik zelf belangrijk) wilt een zo optimale aandrijving krijgt met zo weinig mogelijk weerstand en stabiliteit. Voor een betere ophanging heb ik  TRF dampers ( special short Dampers 42273) aangeschaft. De auto ligt daardoor ook laag (5mm) en ook stabiel op het circuit. Voor de aandrijving heb ik gezorgd voor CVd's en de centrale-as als hop up. Dit geeft erg veel verschil (positief dan he!!)in het rijgedrag... eigenlijk gewoon super...awesome... Na overwinningen en tegenslagen  tijdens de races, sta ik nu met nog 1 race te gaan, op de eerste plaats van het TW klassement.. Of dat blijft en clubkampioen wordt......dat is nog afwachten hahaha.!!!!

TB-03 De aanpassingen

HOU JULLIE OP DE HOOGTE VAN DE LAATSTE RACE VAN HET SEIZOEN!!!!




Reacties